neděle 27. května 2012

Kokosová bábovka

Máme tady neděli, která ve mě evokuje vzpomínky na dětství, kdy se u nás doma vždy po obědě podávala s kávou, a pro nás děti s čajem, nějaká buchta. Snažím se udržet tuhle tradici i ve svém současném bydlení, ačkoli se mi to někdy nedaří. Také bych to chtěla zavést na svém blogu, kdy by na vás každou neděli čekala nějaké sladká dobrota. Tak mi držte pěsti, aby se mi to podařilo dodržovat.

Dnes pro vás mám tuhle výbornou bábovku, která měla být původně buchtou, ale protože jsem neměla pečící papír a nechtěla jsem riskovat připečení na plech, tak jsem využila bábovkovou formu, kterou mám kvalitnější a ještě se mi nic nepřipeklo. Snad vám bude chutnat. Na chatě mezi přáteli, kam jsem také tuhle bábovku již dříve sebou brala, sklidila velký úspěch.

Co budeme potřebovat?
  • 2 hrnky polohrubé mouky
  • 3/4 hrnku cukru
  • 1/2 hrnku rozpuštěného másla + na vymazání formy
  • 1 hrnek mléka
  • 2 vejce
  • 1 sáček kypřícího prášku
  • hrubá mouka na vysypání formy
  • 3/4 hrnku strouhaného kokosu
  • 1/2 kelímku smetany ke šlehání
Postup:
Dáme si předehřát troubu na 170°C. Z polohrubé mouky, cukru, másla, mléka, prášku do pečiva, kokosu a vajec si ručně vyšleháme těsto. Pak si vymažeme a vysypeme bábovkovou formu a nalijeme do ní těsto. Bábovku dáme péct na 20 - 30 minut. Hotovou bábovku poznáte tak, že když do ní zapíchnete dřevěnou špejli, tak po vytáhnutí na omak nelepí. Jakmile bábovku vytáhnete z trouby tak ji ještě když je ve formě polijeme smetanou. 

Formu si dáme na servírovací talířek jako bychom chtěli bábovku vyklopit, ale necháme ji ve formě vychladnout, aby nám povolila a nerozpadla se. Po vychladnutí jde bábovka krásně ven a smetana se do ní při chladnutí krásně vsákne.
Teď už si stačí uvařit tu kávičku nebo čaj a vychutnat si chvilku klidu.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!