čtvrtek 26. ledna 2012

Rajská omáčka

Rajská omáčka, tak tohle jídlo se u nás vaří několikrát do roka, protože jej milujeme a tak se chci s vámi podělit o recept, který nám naprosto vyhovuje.

Co budeme potřebovat? (vařila jsem pro 2 osoby)
200g  hovězího masa, 1 větší rajčatový protlak,cukr, olej, sůl, hladkou mouku, 5bobkových listů, 5 kuliček nového koření, 8kuliček pepře a 4 hřebíčky, špetka skořice, půl kelímku smetany,

Postup:
Do 2litrů vody si dáme koření, maso, trochu osolíme a vaříme na mírném ohni asi 2hodiny. Musíme mít silný vývar a taky nám musí hovězí změknout.
Pak si vytáhneme hovězí maso a vývar scedíme, abychom se zbavili koření a případných "nečistot". Z oleje a hladké mouky si uděláme zásmažku, kterou pak nalijeme do vývaru a pořádně rozmícháme.
 
Pak přidáme protlak a špetku skořice a chvilku provaříme - asi 10minut. Nakonec přilijeme půl kelímku smetany a ještě podle chuti osladíme cukrem. Necháme ještě asi 10minut povařit a pak přidáme natrhané, nebo nakrájené hovězí maso.


Rajskou omáčku můžete podávat s knedlíkem, těstovinami nebo rýží. Záleží čistě na vašich chutích. Dobrou chuť!
Petra

1 komentář:

  1. Tak jsem právě dovařila a vůbec není dobrá. Není řečeno kolik mouky a oleje. Takže jsem vůbec neměla bílou omáčku a mám pocit, že smetana to pak úplně zabila, protože teď mmá omáčka nijakou chuť a pořád přidávám sůl a cukr a nedaří se mi ji prostě dochutit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!