úterý 23. října 2012

Vlašský salát

Občas mám chuť na nejrůznější pomazánky, saláty a podobné pochutiny. Ovšem když to vidím v obchodě tak se mi do toho moc nechce. A tak jsem se rozhodla udělat si vlašský salát doma, abych měla pod kontrolou co do něj dávám a taky budu vědět, že mi bude chutnat. Doufám, že i vy si tento recept vyzkoušíte a třeba najdete opět chuť starého dobrého vlašského salátu.
Co budeme potřebovat?
  • 350g brambor
  • 230g měkkého salámu nakrájeného na tenké nudličky
  • 100g sladkokyselé okurky nakrájené na tenké nudličky
  • 50g mrkve
  • 35g celeru
  • 20g hrášku z konzervy
  • 1 lžíce hořčice
  • 1 lžička octa
  • špetka pepře
  • 1/2 lžičky cukru
  • 1/2 lžičky worchesterové omáčky
  • 250g majonézy
  • jedna až dvě špetky soli
  • 1 -3 lžíce vlažné vody
Postup:
  1. Brambory uvaříme ve slupce a po vychladnutí je oloupeme a nakrájíme na nudličky asi 0,5cm silné.
  2. Nudličky brambor vložíme do mixéru a sekacími noži je velmi krátce necháme rozsekat na menší kousky. Nesmí vzniknout kaše! Pokud si netroufnete, tak brambory rovnou nakrájejte na drobné kostičky, stejně jako já.
  3. To samé provedeme s celerem a mrkví.
  4. Nakonec veškeré ingredience promícháme. 
  5. Přidáme podle požadované řídkosti trochu vlažné vody a opatrně zamícháme.
My máme tento salát rádi s čerstvým chlebem a nebo na chlebíčky. Občas neodolám ani čerstvému rohlíku kterým salát nabírám rovnou :-)
Petra

    Žádné komentáře:

    Okomentovat

    Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!