úterý 16. října 2012

Mašličky s omáčkou a paprikou

Těstoviny miluji a mohla bych je jíst denně na různý způsob. Jednou jsem měla dokonce období, kdy jsem celý měsíc, každý den večeřela špagety s česnekovo-rajčatovou omáčkou a sýrem. Nebyla jsem blázen, jen jsem ty špagety prostě musela mít. A co mám na těstovinách ještě ráda? Že si můžete podle nálady vybírat nejrůznější tvary a tak jídlo není nikdy fádní.

Co budeme potřebovat? (pro 2 osoby)
  • 200g hovězího mletého masa
  • 200g těstovin mašličky
  • +-200g rajčatového protlaku (množství přizůsobte balení)
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 lžička provensálského koření
  • 1/2 hrnečku strouhaného sýra dle chuti (mozzarella, parmazán, eidam)
  • 1 lžíce zakysané smetany
  • cukr
  • sůl 
  • pepř
  • 1 bílá paprika
  • 1 malá cibule
  • špetka muškátového oříšku
Postup:
  1. Na pánvi si rozpálíme olej na kterém osmažíme mleté maso, které okořením špetkou soli a špetkou pepře. Asi 10 minut.
  2. K masu přidáme nadrobno nakrájenou mrkev a papriku a restujeme dalších 10 minut.
  3. V hrnci si podle návodu uvaříme těstoviny, které pak scedíme.
  4. Pokud máte pánev opravdu hodně velkou pokračujte ve vaření v ní, pokud ne, pokračujte v hrnci.
  5. Maso, těstoviny, provensálské koření, protlak, sýr a zakysanou smetanu smícháme dohromady a 5 minut prohřejeme. Nakonec přidáme muškátový oříšek a promícháme.
  6. Podle potřeby dochutíme špetkou cukru. Pokud máte kvalitní protlak, není potřeba.
Díky zakysané smetaně a paprice dostane omáčka v kombinaci s provensálským kořením zvláštní chuť, kterou mám já osobně ráda. Na talíři můžete ozdobit čerstvou bazalkou a trochou sýra.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!