úterý 9. října 2012

Kuřecí maso se sladkokyselou omáčkou

Při dnešním nákupu jsem se v jedné uličce zastavila u hotových omáček. Ačkoli si raději jídlo doma uvařím, občas po nějako "hotovce" sáhnu. Při bližším zkoumání jsem objevila sladkokyselou omáčkou s kousky ananasu a tu jsem tam nemohla nechat a tak skončila v košíku. No a jak jsem ji využila se dočtete v dnešním receptu.
Co budeme potřebovat? (pro 2 osoby)
  • 1 sladkokyselá omáčka s kousky ananasu 
  • 2 kuřecí čtvrtky
  • rýže
  • lžíce čerstvé petrželky
  • 0,3 - 0,5l vody
  • sůl
  • pepř
  • 4 lžíce oleje
Postup:
  1. Kuřecí čtvrtky si omyjeme a naporcujeme tak, abychom měli kuřecí horní stehno zvlášť a spodní zvlášť.
  2. Každý kousek masa z obou stran osolíme a opepříme.
  3. V pánvi si rozpálíme olej. Kuřecí maso vložíme do pánve nejdříve kůží dolů a smažíme asi 10 minut dozlatova.
  4. Pak kuře otočíme a smažíme 5 minut.
  5. Podlijeme 3dcl vody, přiklopíme pokličkou a necháme hodinu na mírném ohni vařit.
  6. Po hodině by mělo být maso měkké. Vytáhneme ho a dáme stranou.
  7. Do vývaru, který nám vznikl přidáme rýži a vaříme doměkka přibližně 20 minut. Pokud je potřeba dolijeme vodu.
  8. Nakonec do rýže přidáme petržel a promícháme.
  9. Sladkokyselou omáčku necháme v kastrůlku 5 minut projít varem.


Kuřecí maso podáváme s rýží a asi 2 lžícemi omáčky.
Je to výborné a lehké jídlo.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!