sobota 13. října 2012

Broskvový koláč

Dneska jsem měla nějaké nutkání provonět to doma něčím sladkým a domácím. A tak jsem se rozhodla upéct koláč. No jo, ale co na něj. Hrušku jsem měla poslední, hroznové víno se mi opravdu na koláč nehodí a tak jsem vytáhla broskve v konzervě, které jsem měla původně schované na ovesnou kaši ke snídani. No, co bych neudělala pro příjemný pocit domácí pohody.
Co budeme potřebovat?
 na těsto:
  • 5 vajec
  • 150g másla
  • 250g polohrubé mouky
  • 1 vanilkový cukr
  • 1 prášek do pečiva
  • 150g cukru krupice
na drobenku:
  • 150g hrubé mouky
  • 100g másla
  • 75g cukru moučka
na ozdobu:
  • broskve v konzervě


Postup: 
  1. Vejce si vyšleháme s vanilkovým i normálním cukrem. Pak přidáme rozpuštěné máslo a mouku s práškem do pečiva. 
  2. Těsto vylijeme na plech vyložený pečícím papírem a uhladíme.
  3. Okapané broskve si nakrájíme na plátky a poklademe jimi těsto.
  4. V míse si smícháme mouku, máslo a cukr a vytvoříme drobenku, kterou posypeme broskve.
  5. Dáme péct na 30 minut při 170°C.
Koláč je výborně svěží díky broskvím a mě evokuje vzpomínky na dětství, kdy jsem chodívala na po obědě na koláč k babičce.
Petra


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!