neděle 14. října 2012

Karbanátky plněné zeleninou

Opět jsem si koupila svůj oblíbený lilek a protože jsem ho nechtěla upravit na klasický a můj oblíbený způsob, což je upéct ho v troubě, tak jsem se rozhodla, že zkusím něco jiného. Vytáhla jsem mleté maso a chvíli přemýšlela. Asi po půl hodině mě napadlo udělat karbanátky, které lilkem naplním a aby to nebylo čistě o lilku, tak jsem přidala i další ingredience. Výsledek mě mile překvapil jak vzhledově, tak chuťově.
Co budeme potřebovat? (na 4 karbanátky)
  • 500g mletého masa
  • 2 velké kolečka lilku nakrájené na čtvrtiny
  • 4 kolečka rajčete
  • 4 pásky tvrdého sýra asi o tloušťce 0,5cm 
  • 1 vejce
  • 2 lžíce strouhanky
  • 1 lžička majoránky
  • špetka soli
  • špetka pepře
  • 1 lžíce hrubé mouky
  • olej
Postup:
  1. Mleté maso si smícháme s vejcem, strouhankou, majoránkou, solí, pepřem a mouku. 
  2. Maso propracujeme a rozdělíme na dvě části.
  3. Z jedné půlky si vytvarujeme čtyři placky o požadované velikosti karbanátku. 
  4. Na každou placku položíme kolečko rajčete, dvě čtvrtky lilku a nakonec sýr.
  5. Z druhé půlky masa vytvarujeme opět čtyři placky, kterými přiklopíme ty obložené a pomocí rukou vytvarujeme uzavřený karbanátek.
  6. Maso smažíme z obou stran, přičemž z každé přibližně 10 minut.
Karbanátky můžete podávat s bramborem, chlebem, zeleninou či samotné. Je zcela na vás jak si je vychutnáte.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!