pondělí 29. října 2012

Hraběnčiny řezy

Hraběnčiny řezy, to je buchta o které jsem si vždycky myslela, že je složitá na přípravu a tak jsem se ji vyhýbala obloukem. Ovšem maminka mě vyvedla z omylu. Pekly jsme je spolu a byla to opravdu hračka. Navíc jsou řezy tak strašně dobré, že jsem se musela o recept poděli i s vámi. Doufám, že se do nich pustíte a pak mi napíšete jak vám chutnaly.
Co budeme potřebovat?
  • 250g hery
  • 5 - 6 jablek
  • rozinky (nemusí být)
  • 4 vejce
  • lískové nebo vlašské ořechy
  • 450g polohrubá mouka
  • 200g cukru moučka
  • skořice
Postup:
  1. Do větší mísy si dáme žloutky a bílky dáme zvlášť do druhé mísy.
  2. Ke žloutkům přidáme na kousky nakrájenou heru, cukr a mouku. Ručně vypracujeme těsto z něhož si 1/3 dáme asi na 15 minut do mrazáku.
  3. Zbylé těsto si rozválíme na plát o tloušťce asi 0,5cm.
  4. Jablka si oloupeme a nastrouháme nahrubo. Ořechy si rozemeleme nahrubo. 
  5. Bílky se špetkou soli vyšleháme do tuhého sněhu.
  6. Jablka, ořechy, a případně rozinky smícháme asi se lžičkou skořice. Pokud chcete, můžete přidat jednu až dvě lžíce cukru. Pak vmícháme opatrně vyšlehaný bílek.
  7. Vzniklou směs rozprostřeme na rozválené těsto.
  8. Těsto z mrazáku vytáhneme a nastrouháme na jablkovou směs.
  9. Pečeme při 180°C asi 25minut dokud nejsou řezy krásně zlaté.
Hraběnčiny řezy jsou výborné, měkké, nadýchané a rozplývají se na jazyku.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!