úterý 14. srpna 2012

Vepřové nudličky s pečenou zeleninou

Sluníčko mi dnes svítí od rána do oken a ačkoli jsem si dnes trochu pospala, už jsem se byla provětrat a s nově získanou energií vám píši tento recept. Stále ještě spotřebovávám cuketu a tentokrát jsem zvolila tu pečenou a v kombinaci s paprikou, zakysanou smetanou a dalšími dobrotami byla opět vynikající. Já prostě miluji domácí vypěstovanou zeleninu a období, kdy si člověk může zajít na zahrádku a něco si utrhnout.



Co budeme potřebovat? (pro 2 osoby)
  • 6 koleček cukety
  • 2 kapie 
  • 2 lžíce zakysané smetany
  • 2 tortily
  • 1 chilli paprička
  • 2 stroužky česneku
  • 2 lžíce oleje + 1 lžíci na zeleninu
  • 300g vepřového masa
  • 1 gurmánský bujón hovězí (takový ten gelový kalíšek)
  • 1dcl vody
  • kari koření
  • sůl 
  • pepř
  • 1 lžička solamylu
Postup:
  1. Každý vepřový plátek z jedné strany osolíme a posypeme kari kořením a z druhé strany opepříme a posypeme kari kořením.
  2. Na pánvi si rozpálíme olej a plátky restujeme z každé strany asi 3 minuty. Pak maso vyndáme a necháme chvíli odpočinout.
  3. Mezi tím si nakrájíme na drobno chilli papričku, česnek a oboje orestujeme na výpeku v pánvi. Pak přidáme bujón, 1 dcl vody a bujón necháme rozpustit. Trochu omáčky si do mističky a rozmícháme v ni solamyl. Směs vrátíme zpátky do pánve a omáčku krátce prohřejeme.
  4. Nakonec přidáme zpátky maso nakrájené na nudličky a necháme ještě asi 10 minut podusit pod pánvičkou.
  5. Mezi tím si dáme na plech vyložený pečícím papírem kolečka cukety a kapii překrojenou na půl a zbavenou semínek. Lehce osolíme a pokapeme olejem. Pečeme při 180°C - 200°C přibližně 8 minut a pak zeleninu otočíme a ještě 8 minut pečeme. Papriky mohou zčernat, ale nebojte nejsou spálené.


Jídlo podáváme s ohřátou torilou, kterou jsem si pro lepší manipulaci rozkrojila na čtvrtiny. Nezapomeňte ozdobit zakysanou smetanou, která jídlo osvěží a zjemní. Nedokážu si to bez zakysané smetany představit, protože se k tomu náramně hodí.
Tak doufám, že si pochutnáte.
Krásný den
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!