sobota 25. srpna 2012

Čočková polévka

Dlouho jsme tu neměli žádnou polévku a tak vám dnes jeden recept zveřejním. Měla jsem obrovskou chuť na čočkovou. Osobně ji mám ráda kyselejší, ale snažila jsem se ji zredukovat, aby chutnala i vám. Polévka mi dnes pořádně prohřála žaludek a taky mě zasytila. Už se těším na podzimní dny, kdy si s polévkou sednu ve svetru na balkón a budu se dívat na podzimní přírodu. Ale vraťme se zpátky k létu. Dnešní den nebyl až tak teplý a tak si myslím, že polévka bude dobrá volba.


Co budeme potřebovat? (pro 4 osoby)
  • 2 hrnky čočky
  • 1 větší mrkev
  • 1 malá cibule
  • 1 lžíce sádla
  • špetka majoránky
  • špetka soli
  • špetka pepře
  • 2 lžíce octa
  • 1 lžíce polohrubé mouky
  • 3 stroužky česneku
  • libeček na ozdobení
Postup:
  1. V hrnci si rozpálíme sádlo, na kterém necháme zesklovatět nadrobno nakrájenou cibuli. Mezitím si propereme čočku, kterou pak přidáme k cibuli a zalijeme 1,5 litrem vody. Vaříme, dokud čočka není skoro měkká. Většinou mi to trvá tak 30 - 40 minut. Pokud se voda příliš vyvaří, můžeme ještě přidat asi 0,5 litru.
  2. Mrkev si nakrájíme na menší kousky, přidáme k čočce a vaříme ještě asi 10 minut. Teď už by měla být čočka i mrkev měkká.
  3. Pak přidáme sůl, pepř, majoránku, prolisovaný česnek, ocet a provaříme. 
  4. Nakonec si odebereme dvě naběračky vody z polévky, ve které rozmícháme mouku a vrátíme zpět do polévky, aby se mírně zahustila.
Polévku podávám ozdobenou libečkem, který ji dodá báječné aroma a ještě ji trochu dochutí.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!