čtvrtek 23. srpna 2012

Domácí škvarky

Na dnešní recept jsem se moc netěšila, a to z jediného prostého důvodu - už nemám doma žádné škvarky. Všechny jsme je snědli hned ten den co jsme je udělali a tak budu při psaní tohoto příspěvku trochu trpět, protože budu mít chutě. Slibovala jsem vám škvarky, které jsem udělala z odřezku z vepřového boku, který jsem použila na bůček, a jsou zde.

Co budeme potřebovat?
  • vepřový bok bez kosti (nebo odřezek z vepřového boku, který nevyužijete na pečený bůček)
Postup:
  1. Maso nakrájíme na kousky o straně 1 až 2 cm. Záleží jak chcete mít finální škvarky velké. Já je mám raději menší.
  2. Kousky dáme do hrnce a na mírném ohni zahříváme za stálého míchání. Po chvíli kostky zesvětlají a začne se vyškvařovat sádlo. V tuto chvíli stačí škvarky promíchat jen občas, pokud se vám nepřipalují. Asi po hodině začnou být škvarky zlatavé a měly by plavat v rozpuštěném sádle. Doba záleží na množství a velikosti škvarek.
  3. Škvarek ochutnáme a pokud je již pro nás dostatečně vyškvařený, tak je scedíme. Já škvarky ještě trochu pomačkám vařečkou, aby tuk pustily opravdu všechen.
  4. Rozpuštěné sádlo si schováme a můžeme jej po vychladnutí použít na další skvělou dobrotu s chlebem a cibulí.

Samotné škvarky mám nejraději posolené s čerstvým chlebem a kyselou okurkou. A protože mi kručí v břiše jdu vybrakovat ledničku a najít něco, čím bych tu chuť zahnala.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!