středa 15. srpna 2012

Jogurtová bublanina

Ačkoli je středa, tak si myslím, že je nejvyšší čas zveřejnit zase nějaký recept na něco sladkého. Po všech těch cuketových receptech jsem měla takovou chuť na buchtu, že jsem včera neodolala a upekla mou oblíbenou s jogurtem a drobenkou. Výborné na této buchtě je to, že se dá upéct s ovocem, které máte rádi, nebo ho máte zrovna doma a přitom bude chutnat pořád skvěle. Já zvolila broskve a švestky.


Co budeme potřebovat?

buchta:
  • 1 kelímek bílého jogurtu
  • 1 kelímek cukru moučka
  • 1 a půl kelímku polohrubé mouky
  • 1 vejce
  • 1 prášek do pečiva
  • ovoce dle chuti
drobenka:
  • 40g másla
  • 40g cukru moučka
  • 100g polohrubé mouky
Postup:
  1. V míse vyšleháme vejce s cukrem do žluté pěny. Pak přimícháme jogurt, prášek do pečiva a mouku. 
  2. Směs nalijeme na plech nebo do koláčové formy. Můžete si ji vyložit pečícím papírem.
  3. Poklademe ovocem a dáme péct na 180°C asi na 5 minut.
  4. Mezi tím si na pánvi rozpustíme máslo s cukrem a přisypeme mouku až se nám začne směs drolit. Kdo chce, může drobenku vytvořit klasicky, že ingredience prohněte a promíchá rukou v míse.
  5. Hotovou drobenku nasypeme na buchtu a pečeme ještě asi 5 - 10 minut.
  6. To, že je buchta upečená poznáte opět tak, že zapíchnete dřevěnou špejli a ta po vytáhnutí na omak nelepí.


Pokud byste chtěli, můžete si drobenku zredukovat na poloviční dávku. Já ji mám ale hrozně ráda, tak ji dávám hodně :-)
No a protože mi zbyl ještě kousek buchty ze včerejška, tak si jdu udělat ledovou kávu, na kterou máte recept tady a jdu si vychutnat tuhle dobrotu.
Mějte krásný den
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!