úterý 28. srpna 2012

Koláč s křupavou slaninou a sýrem

V sobotu jsem se byla projít se psem do lesa a překvapilo, že už na zemi leželo žluté listí a sem tam nějaký ten lístek spadl ze stromu. Navodilo mi to podzimní atmosféru, kterou osobně mám moc ráda. A abych si ji ještě více umocnila, upekla jsem si tento koláč, který si dám s čajem k večeru na balkoně a budu se dívat do krajiny. Udělejte si i vy svou chvilku relaxu.



Co budeme potřebovat?
těsto:
  • 5 polévkových lžic studené vody
  • 120g másla
  • 250g hladké mouky
  • špetka soli
náplň: 
  • 200g slaniny
  • 3 vejce
  • 220ml smetany ke šlehání
  • 2 hrsti strouhaného sýra
  • špetka nastrouhaného muškátového oříšku
Postup:
  1. Máslo vyndáme z ledničky alespoň 30 minut předtím, než se pustíme do těsta.
  2. Na vál nasypeme mouku, uprostřed utvoříme důlek, přidáme sůl a kousky másla.
  3. Všechny přísady rychle spojíme do drolícího se těsta. Postupně přidáváme vodu a těsto rychle zpracujeme na hladkou nelepící se směs, ze které utvoříme kouli. 
  4. Těsto zabalíme do potravinářské fólie a dáme jej odpočinout alespoň na dvě hodiny do lednice.
  5. Odpočinuté těsto poté stlačíme rukou na placku (pozor nehněteme!) a vložíme do máslem vymazané nízké koláčové formy. Těsto lehce přitlačíme konečky prstů na dně i po stranách formy. Tahle fáze chce trochu trpělivosti :-) Pak těsto propícháme vidličkou.
  6. Na pánvi si osmahneme nakrájenou slaninu.
  7. Těsto posypeme strouhaným sýrem, osmaženou slaninou a zalijeme rozšlehanou smetanou s vejci a muškátovým oříškem.
  8. Pečeme při 200°C asi 35 - 40 minut.
Při pečení tohoto koláče jsem se opravdu bála jestli se mi povede.
Musím říct, že jsem ani nebojovala s tím, abych ho vytáhla z formy, ale ten tvar by mohl být asi trochu lepší, ale chuťově byl výborný, takže jsem na všechny nedokonalosti a boje při přípravě zapomněla.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!