pátek 20. července 2012

Srdíčkové dortíčky

Protože vás, čtenáře, mám ráda, tak jsem si řekla, že vám dnes dopřeji opět něco dobrého a sladkého. Co bychom si nedopřáli, když už máme venku tak škaredě. Potěšující také je, že ačkoli je tento dortík s krémem, tak se nejedná o klasický máslový, ale výborný tvarohový. Tak pojďme na to.



Co budeme potřebovat? (asi na 9 srdíček)
na korpus
  •  3 vejce
  • 90g cukr krupice
  • 120g polohrubé mouky
na krém
  • 1/3 tvarohu v alobalu
  • 80ml smetany ke šlehání
  • 1 sáček vanilkového cukru
  • 2 lžíce oblíbené marmelády

Postup:
  1. Vejce si vyšleháme v misce s cukrem  do husté hmoty- asi po dobu 3 - 5 minut.
  2. Přimícháme polohrubou mouku a dáme péct do formy. Velikost formy si zvolte podle toho, jak moc vysoké chcete mít dortíčky. Já používám kulatou formu o průměru 21cm.
  3. Pečeme při 160°C asi 15 - 20 minut. Upečený dort poznáme tak, že zapíchneme dřevěnou špejli do korpusu a po vytáhnutí na omak nelepí. Korpus necháme vystydnout.
  4. Mezi tím si utřeme tvaroh s vanilkovým cukrem a marmeládou.
  5. V další míse si vyšleháme šlehačku, kterou pak přišleháme do tvarohu.
  6. Z vychladlého korpusu si pomoci vykrajovátek vykrojíme srdíčka. Pokud je máte dostatečně vysoké, stejně jako já, tak je podélně rozkrojte, vnitřek potřete krémem a opět přiklopte. Pokud je máte nízké přilepte k sobě krémem dvě srdíčka.
  7. Navrch srdíček dáme ještě krém a ozdobíme dle vlastní fantazie například kouskem ovoce, mátovými lístky, čokoládou, cukrářskými perličkami apod. 

Doufám, že vám budou srdíčka chutnat a taky že se vám budou líbit na pohled. Já osobně mám ráda, když jídlo, ať už hlavní, nebo dezerty, vypadají při servírování hezky.
Pochlubte se svými výtvory na facebooku nebo mi do komentáře napište jak se vám povedli.
Petra 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!