úterý 17. července 2012

Broskvové osvěžení

Máme tady úterý a venku už je o něco lépe. Oteplilo se a sluníčko se občas na nás taky podívá. A protože mě to nabíjí energií a mám dobrou náladu, tak jsem se rozhodla, že upeču něco dobrého. Našla jsem doma broskve v plechovce a zakysanou smetanu a tak mě napadl tenhle dezert, který si teď můžete vyzkoušet i vy.
Jelikož jsem dezert pekla jen pro dva a je nejlepší čerstvý, tak je toho pro více osob málo, takže si případně ingredience zdvojnásobte.

Co budeme potřebovat?
  • 3 vejce
  • 90g cukru krupice
  • 100g polohrubé mouky
  • 20g strouhaného kokosku
  • půlené broskve z konzervy
  • 1 kelímek zakysané smetany
  • moučkový cukr
  • kakao
Postup:
  1. V míse si vyšleháme vejce a cukr. Šleháme asi 3 - 5 minut do husté pěny. Pak přimícháme kokos a polohrubou mouku.
  2. Vybereme si formu, kterou chceme použít a do vymazané, nebo vyložené pečícím papírem nalijeme těsto.
  3. Dáme péct do předehřáté trouby na 160°C asi na 15 minut. Během pečení zkoušíme, jestli je korpus upečený. Poznáme tak, že zapíchneme dřevěnou špejli a po vytáhnutí na omak nelepí.
  4. Korpus si po upečení necháme vychladnout.
  5. Mezi tím si zakysanou smetanu smícháme s moučkovým cukrem dle požadované sladkosti a broskve si nakrájíme na plátky.
  6. Nakonec potřeme korpus zakysanou smetanou a ozdobíme broskvemi.
  7. Dort necháme v lednici alespoň hodinu, aby smetana trochu ztuhla. Před podáváním posypeme lehce kakaem na dozdobení.

Tak co? Myslíte si, že je tento dezert dost osvěžující? Já se na něj teda těšila moc. Dejte mi vědět do komentářů nebo na facebook jak vám chutnal.
Dobrou chuť!
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!