úterý 11. září 2012

Uzené se zelím

Dnes čekám návštěvu, pro kterou jsem chtěla uvařit něco opravdu dobrého. Přemýšlela jsem dlouho co by to mělo být. Česká kuchyně byla jasnou volbou. Řízek jsem nechtěla dělat z důvodu, že jsem se bála, že nebude dostatečně měkký a přitom  mi bude strouhanka držet. Na svíčkovou jsem neměla doma ingredience a s rajskou bych se nemusela trefit do chuti. A tak jsem zvolila uzené se zelím a bramborovou kaší, na čemž se nedá nic zkazit, snad jen kromě dobře dochuceného zelí.
Co budeme potřebovat?
  • uzenou rolovou plec
  • kysané zelí
  • 2 bobkové listy
  • 4 kuličky nového koření
  • 4 kuličky pepře
  • cukr
  • hladká mouka
  • 1 cibule
  • 1 lžíce sádla
Postup:
  1. Do hrnce si dáme kysané zelí a přilijeme asi 2dcl vody. Přidáme bobkový list, nové koření, pepř a vaříme doměkka. Nakonec zelí zaprášíme moukou pro lehké zahuštění a osladíme cukrem dle chuti.
  2. Zelí jsem vařila přibližně hodinu.
  3. Cibuli si oloupeme a nakrájíme nadrobno. Na pánvi si rozpustíme sádlo, necháme na něm zesklovatět cibuli a pak přidáme plátky uzeného. Smažíme asi 5 minut z každé strany.
Hotové uzené maso podáváme se zelím, bramborovou kaší a cibulkou, kterou jsme si dělali spolu s uzeným.
Doufám, že bude jídlo návštěvě chutnat, jestli ne, tak ji namažu chleba s máslem :-)
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!