sobota 22. září 2012

Jablečný závin

Krásnou sobotu vám přeji,
zjistila jsem, že jsem vám dlouho nedala recept na nějaký víkendový dezert, který byste si mohli dát ke kávě nebo čaji při odpoledním posezení s rodinou. A tak vám dnes přidám recept na výborný jablečný závin, který u nás mizí z talíře hodně rychle, protože jak říkám, je opravdu chutný. V receptu vám uvedu i rozinky a ořechy, ale pokud něco nemáte rádi nebo jste na něco alergičtí, můžete to vynechat. Já osobně nedávám právě rozinky, které už nějakou dobu prostě nesnesu ani v buchtě, ani ve vánočce a ani v müsli.

Co budeme potřebovat?
  • 500g hladké mouky
  • 1 vejce
  • 1 Hera
  • 4 - 5 cukru moučka
  • 1/2 balíčku prášku do pečiva
  • citronová kůra
  • 5 středně velkých jablek
  • rozinek podle chuti
  • 2 lžíce strouhanky
  • ořechů podle chuti
Postup?
  1. Z hladké mouky, prášku do pečiva, citronové kůry a Hery si vypracujeme hladké těsto.
  2. Jablka si oloupeme a nastrouháme nahrubo. Přimícháme cukr, rozinky a ořechy.
  3. Na pomoučeném vále si těsto rozválíme přibližně na 0,5cm široký plát, který posypeme strouhankou. Po celém těstě rozprostřeme jablka a těsto zavineme na způsob rolády a rukami dotvarujeme a trochu zploštíme. 
  4. Takto zavinuté těsto propíchneme párkrát vidličkou, aby nám při pečení neprasklo.
  5. Nakonec potřeme rozšlehaným vejcem
  6. Pečeme při 160°C v horkovzdušné troubě asi 20 - 30 minut dozlatova. V normální troubě teplotu nastavíme na 180°C.
Hotový závin necháme vychladnout a můžeme jej ještě na ozdobu posypat moučkovým cukrem.
Bohužel se mi nepodařilo celý závin vyfotit, protože jsme se na něj vrhli. Tak aspoň fotka pár kousků které jsem zachránila.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!