pátek 21. září 2012

Pikantní hovězí

Musím se přiznat, že tohle jídlo jsem v plánu vůbec neměla. Ale omylem jsem místo plátků masa rozmrazila hovězí kousky a tak jsem přemýšlela co uvařit. Klasický guláš nepřipadal v úvahu, ale přece jen jsem maso upravila na podobný způsob, protože ve finále mi tak chutná nejvíce.
Co budeme potřebovat?
  • hovězí maso nakrájené na kousky 
  • 1 lžička pálivé červené mleté papriky
  • 1 lžička majoránky
  • 1 malá cibule
  • 2 lžíce sádla
  • 1 lžíce rajského protlaku
  • sůl
  • pepř
  • 1 krajíc chleba
Postup:
  1. V hrnci si rozpálíme sádlo, na kterém necháme zesklovatět nadrobno nakrájenou cibuli. Pak přidáme maso, mletou papriku, majoránku, špetku soli a pepře a maso necháme za stálého míchání zatáhnout. 
  2. Proces smažení masa musí být rychlý - maximálně 1 - 2 minuty, aby nám paprika nezhořkla.
  3. Pak zalijeme maso asi litrem vody a necháme na mírném plameni vařit pod pokličkou, dokud není měkké. Mě to trvalo asi hodinu a půl. Nakonec zvýšíme plamen, aby se omáčka ještě zredukovala, přidáme protlak na kousky natrhaný krajích chleba a vaříme ještě asi půl hodiny za občasného míchání, dokud se nám chleba úplně nerozpustí a lehce nezahustí omáčku.
Maso můžete jíst buďto s chlebem nebo knedlíkem. Je to na způsob guláše, ale já to guláš nenazývám, protože s tím si co se vaření týče vyhraji více. Navíc zde je podmínkou opravdu pálivá paprika :-)
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!