středa 19. září 2012

Krkovice se slaninou

Protože má jistě mnoho z vás doma nasbírané houby, řekla jsem si, že bych mohla přidat další recept, kde je můžete využít. Tentokrát jsem se rozhodla pro takové spíše chlapské jídlo, protože si myslím, že je takové těžší už jen kvůli slanině a zahuštění moukou. Ale to neznamená, že ženám nebude chutnat. Naopak, já si pochutnala velmi a ještě jsme se doma hádali o to, kdo si přidá zbytek omáčky. Letos jsem bohužel žádné houby nenašla a už to asi ani nestihnu, tak jsem použila čerstvé žampiony. Nicméně s lesními hříbky to bude určitě tisíckrát lepší.

Co budeme potřebovat?
  • 4 plátky krkovice
  • hladká mouka
  • 100 g slaniny
  • 2 hrnečky hub (množství si můžete upravit podle své chuti)
  • 1 cibule
  • 5 stroužků česneku
  • 5 kuliček nového koření
  • sůl
  • pepř
  • olej na smažení
Postup:
  1. Plátky krkovice naklepeme, opepříme, osolíme a obalíme v mouce.
  2. Na pánvi si rozpálíme asi 5 lžic oleje na kterém zprudka orestujeme maso z obou stran asi po dobu 5 minut a pak jej dáme stranou.
  3. Do výpeku přidáme nadrobno nakrájenou cibuli, houby, česnek, slaninu a nakonec i kuličky nového koření.
  4. Asi 3 minuty restujeme.
  5. Pak výpek zaprášíme moukou asi 1 - 2 lžícemi, promícháme a  zalijeme asi 3 dcl horké vody.
  6. Přidáme zpátky maso a dusíme doměkka přibližně 30 minut pod pokličkou.
  7. Během dušení omáčku občas promícháme.
 Nakonec můžete omáčku ještě zredukovat tím, že ji ke konci povaříte asi 5 minut bez pokličky.
Jako příloha se hodí jak brambory tak i rýže.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!