neděle 23. září 2012

Dušená kapusta

Ačkoli tohle jídlo na pohled moc lákavě nevypadá tak je výborné. Nebo alespoň já ho mám moc ráda. Nemám na něj ani špatné vzpomínky, ačkoli bylo jedno ze školních jídel. Jak se říkám, mohla bych se po něm utlouct. Na přípravě není nic složitého což je další pozitivum tohoto receptu a pokud k němu dáte krajíc chleba, tak z jedné dávky nakrmíte dost hladových krků.




Co budeme potřebovat?

  • 1 celá kapusta
  • 5 stroužků česneku
  • sůl 
  • pepř celý
  • 500g vepřového plecka
  • 2 středně velké cibule
  • 1 dcl mléka
  • 2 lžíce hladké mouky
  • kmín
  • olej

Postup:

  1. Kapustu opláchneme, nakrájíme na drobno a vložíme do většího hrnce. Přidáme špetku soli, kmínu a 2 stroužky nakrájeného česneku. Zalijeme vodou, aby se kapusta ponořila. Vaříme doměkka přibližně půl hodiny.
  2. V druhém hrnci na asi 3 lžících oleje orestujeme nadrobno nakrájenou cibuli. Přidáme maso nakrájené na kostky (přibližně 2x2cm), špetku kmínu a soli, orestujeme asi 3 minuty a podlijeme asi 1 dcl vody. Dusíme doměkka  přibližně 40 minut.
  3. Uvařenou kapustu scedíme, přimícháme do masa, promícháme a zahustíme hladkou mouku rozmíchanou v mléce. 
  4. Za stálého míchání asi 10 minut provaříme. Nakonec dochutíme pepřem a zbylým prolisovaným česnekem.

Doufám, že vám bude chutnat.
Musím se vám přiznat, že je pro mě čím dál těžší psát recepty na blog zpětně po tom, co jsem jídlo snědla, protože už jen z fotek začínám mít opět hlad.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!