sobota 29. září 2012

Kuřecí plátky s kapary

Protože jsem poslední dny přidávala recepty sladké nebo s vepřovým masem tak jsem si řekla, že je nejvyšší čas přidat zase něco lehčího, a to s masem kuřecím. Myslím, že se mi předsevzetí podařilo dostát. Musím říct, že kapary jsem jedla poprvé a nevím jestli se budeme mít vzájemně rádi, ale možná jim dám ještě někdy šanci.

Co budeme potřebovat?
  • 4 kuřecí prsní řízky
  • 1/3 hrnečku hladké mouky
  • 2 lžíce strouhaného parmazánu nebo jiného sýru podobného typu
  • sůl
  • pepř
  • 4 lžíce olivového oleje
  • 4 lžíce másla
  • 1/2 hrnečku kuřecího vývaru (můžete nahradit bílým suchým vínem)
  • 3 lžíce citrónové šťávy
  • 1/4 hrnečku kapary
  • nasekaná petrželka na zdobení
Postup:
  1. Kuřecí prsa rozřízneme tak, abychom měli tenké plátky. Pokud jsou i po rozříznutí stále široké, můžete je ještě lehce naklepat.
  2. Smícháme mouku, parmazán, špetku soli a pepře.
  3. Kuřecí maso dobře obalíme ve směsi z mouky.
  4. Na pánvi si rozehřejeme olej a 2 lžíce másla a kuřecí prsa osmažíme asi 3 minuty  z každé strany. 
  5. Maso vyndáme a dáme na talířek.
  6. Na pánev přidáme vývar nebo víno, citronovou šťávu a kapary.
  7. Omáčku zredukujeme vařením asi na polovinu a přimícháme zbylé 2 lžíce másla.
Kuřecí maso podáváme přelité omáčkou a ozdobené petrželkou.
Jako přílohu doporučuji rýži.
Ještě bych chtěla upozornit, že tohle jídlo nebude asi pro všechny, kvůli specifické chuti kapary, já osobně je do svého jídelníčku zařazovat nebudu, ale zkusit se má všechno.
Petra

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!