středa 14. listopadu 2012

Pomerančové křidýlka

Máte rádi kuřecí křidýlka? Co si je zkusit upravit trochu netradičně? Nebojte, nezbláznila jsem se a při sestavování receptu jsem opravdu nepožila žádný alkohol, prostě jsem jen dostala chuť na maso se sladkým podtónem a nenapadlo mě nic lepšího, než využít marmeládu, kterou jsem našla v lednici.
Co budeme potřebovat?
  • 0,5 - 1kg kg kuřecích křidýlek
  • sůl
  • pepř
  • olivový olej
  • 1 šálek pomerančové marmelády
  • 1/4 šálku sojové omáčky
  • 2 lžíce třtinového cukru
  • 3 lžičky sladké chilli omáčky
  • 1 stroužek prolisovaného česneku
Postup:
  1. Křidýlka omyjeme, osušíme, důkladně osolíme, opepříme a lehce pokapeme olivovým olejem.
  2. Pak je dáme péct do trouby do křupava - asi 180° na 60 minut.
  3. Zatímco se křídla pečou, tak si připravíme pomerančovou glazuru.
  4.  V pánvi při nízké teplotě smícháme marmeládu, sojovou omáčku, cukr, chilli omáčku a česnek. Mícháme do hladké hmoty. Podle vlastní chuti si můžete omáčku dochutit přidáním cukru, sojové nebo chilli omáčky. Pak plotýnku vypneme a pánvičku přikryjeme, aby nám omáčka nevystydla.
  5. Nakonec křidýlka smícháme s pomerančovou omáčkou.
Kuřecí křidýlka podávejte s čerstvým pečivem. Tohle jídlo nebude asi pro každého, protože ne všichni máte asi rádi kombinaci sladkého a masa., i tak ale doufám, že si pár příznivců najde.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!